We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies as per our policy which also explains how to change your preferences.

Endorsed by

Which

?

Trusted Traders

HTS Studios Ltd

Logo on white
Opening Hours
Today - 09:00–17:00
  • Monday 09:00–17:00
  • Tuesday 09:00–17:00
  • Wednesday 09:00–17:00
  • Thursday 09:00–17:00
  • Friday 09:00–17:00
  • Saturday 09:00–16:00
  • Sunday - Closed
Profile thumb hts logo

4.7

64 Reviews

About

With over 20 established years in the business and one of the largest showrooms in the south, we offer you the ultimate bathroom and kitchen solutions.

Bespoke design is exercised to meet your individual requirements, whilst professional installation ensures longevity and an amazing finish. We offer a completely free bespoke professional design service and free technical survey for all customers with bathroom/kitchen supply or supply and install. Whether you require a choice of potential floor-plan layouts, visualisation sketches or even state-of-the-art digital 3D CAD renderings, we have the skill-set to make your decision making fast, easy and enjoyable. All stages are fully project managed by our hands-on team and our fully guaranteed workmanship at all stages of the process concludes with a stunning result you will be proud to own.

Our inviting showroom features fully working displays, the latest products, the greatest choice and of course very very competitive prices.

What we do

  • Bathroom fitters

    • Bathroom suppliers
    • Accessible bathrooms and showers
    • Bathroom design services
  • Kitchen fitters

    • Kitchen installation
    • Kitchen refurbishment
    • Kitchen showroom
  • More Services

    • professional bathroom and kitchen design service

Customer reviews

Reviews summary

4.7
64 reviews
Customer Service
4.9
Quality
4.8
Value
4.5
Sort by
HTS Studios still maintains high standards after 13 years of work for me.
Customer Service
Quality
Value
Since 2006, HTS Studios have brought up to date my two bathrooms and down stairs toilet. They have just completed the adapation of one of my shower units to suit my special arthritic needs. This last piece of work, the fourth time I have used them, has been completed to the same high standards as all the other work they have done for me in the past. The work was completed to cost, time and estimate and, what is more, the one item not found necessary to use was refunded. Due to the nature of the job, an adapation of existing work, it was not easy job. The friendly fitter always consulted me when a snag occurred and the job was completed with no damage to the other existing fittings. The friendly fitter is to be commended for his neat and tidy work and I always knew what he was about to do. His communication skills were excellent. In addition, inspite of being an adaptation to existing work, I am still covered by their after care guarantee. It was, as usual, a job well done and I would have no hesitation in recommending them.
Customer in Hampshire16/02/2019
Brilliant kitchen & bathroom & great customer service
Customer Service
Quality
Value
We had our kitchen and bathroom supplied and fitted by HTS. Both are quite small spaces and our requirements for what we wanted in each room were quite specific. They were really patient with us and worked hard to fit everything we needed in, whilst still maintaining a high quality finish. When the fitters were working they kept everything tidy and clean and we now have the kitchen and bathroom we have always wanted. Overall great customer service and would definitely go back or recommend to a friend.
Customer in Hampshire14/02/2019
Polite, clean fitter. Completed to budget. Quality of supplied fittings ok.
Customer Service
Quality
Value
For the price of the job, I would have expected higher quality fittings to have been supplied. The fitter was polite and tidy, cleaning up as he went along. When things went wrong, they took their own approach to fixing, rather than asking and also didn't keep us fully informed on the situation. We chose HTS and were willing to pay the high price, so were disappointed that the fittings supplied are ok, but not great.
Customer in Hampshire11/02/2019
The trader replied (on 15/02/2019)
Dear Customer, Thank you for taking time to leave us some feedback. We are pleased that you found our fitter clean, tidy and polite however we are disappointed at some of the feedback received. With regards to the quality of the fittings this refers to a shower enclosure that you had actually selected yourself and tested in our showroom. On the subject of price, we supplied the product you requested and you also asked us to provide a guaranteed fixed price as there was a very high risk that the tiles would fall away from the wall when the old shower enclosure was removed, you agreed with the price of our quotation and paid a deposit based on this value. We have access to thousands of different shower enclosures all of which vary in price and quality. In response to your comments regarding our approach to fixing, you had contacted us to advise that a couple of adjustments were required on the shower enclosure, we arranged for our fitter to attend to make these adjustments accordingly. Kind regards HTS Studios Ltd
Disappointed
Customer Service
Quality
Value
Impressed by showroom and staff I accepted an expensive quote for kitchen refurbishment after viewing Which? The doors and cupboards obtained from Germany included 3 doors not ordered, wrong sized doors, a badly damaged cupboard and a cupboard bigger than ordered. I questioned the finish to the doors but was informed that this was because they were covered with a protective film. Disillusioned I requested a detailed invoice. It was incorrectly totalled and there was an item for “parts, adhesive etc“ for £1497.99. Hinges and handles were priced separately. I was told item included shipping costs. Without shipping most of the plain MDF doors cost £149.52. With doors installed protective film was removed to show matte and not gloss doors as ordered. To remedy the situation the damaged cupboard was replaced with a unit sourced locally, the wrong sized cupboard was cut down to size and the wrong sized doors either hung with padding or fitted with an over sized draw front. I was offered a discount to keep the matte doors I reluctantly agreed to retain the matte doors as I did not by now trust HTS to provide a first class service. I accepted a discount that was probably covered by the charge for adhesives, not replacing wrong sized cupboards and doors, and replacing the damaged cupboard locally. Ken Hampshire
Customer in Hampshire20/01/2019
The trader replied (on 16/02/2019)
Dear Customer, Thank you for your feedback, we would however like to clear a few things up as your review is not entirely factual. Our task was to provide an estimate to modernise a 40 year old Kitchen with new doors and worktops. Base on this we provided a fixed price quotation to also include a new sink base unit, new sink and housing to go over the boiler. We accepted that the doors that were sent were a Semi matte finish rather than full gloss and because of this we offered to resolve this for you or offered you the choice to either keep the doors and accept compensation. You chose to accept compensation in the region of £1500. We are surprised with the contents of your review based on the fact that you gave our fitter a handsome tip and that you were heard to tell members of your family how delighted you were with the quality of the products and the services provided. Whilst we were at your property we also carried out additional works for you at no additional cost as part of our service to you which is not mentioned in your review. Whilst we accept all feedback we feel slightly aggrieved by this review as we have already dealt with the issues raised. Kind regards HTS Studios Ltd
Great service
Customer Service
Quality
Value
Great service, good product, not pushy, good advice.
Michael, Hampshire01/08/2018
Excellent Customer Service
Customer Service
Quality
Value
We employed HTS Studio to design and fit an accessessable shower room. The end product is beautiful, and all of the fixtures and fittings are very good quality. HTS are very customer focussed and nothing is too much trouble. They will bend over backwards to try to ensure you get your 'dream' bathroom. The fitter was friendly and helpful and treated our house with respect ensuring there was the minimum of mess. As with any project it was not trouble free. We experienced design issues, the toilet described in the manufacturer's brochure as comfort level, was only 42cm, (something we would have hoped the designer would have been aware of), in addition, the tiled floor had to be relaid. However HTS worked with us to rectify those issues, (we chose not to change the toilet as it would have been too disruptive), and I would say we are very happy with the end result. Certainly, you wont work with a company who are more customer focussed or who provide better on-going support.
Caro lM20/06/2018
Very professional & helpful.
Customer Service
Quality
Value
Highly recommended, very professional and extremely helpful. A pleasure to deal with.
Carole, Hampshire18/06/2018
Very Helpful
Customer Service
Quality
Value
Very helpful when selecting tiles and bath shower guard. Products selected arrived quickly, products placed in my car. Friendly and considerate.
Stephanie, Hampshire25/01/2018
Excellent and Professional company
Customer Service
Quality
Value
In every way HTS is a professional trader, with a superb approach to customer satisfaction. Willing to give practical and sensible advice and solve problems. Even when manufacturer supply problems arose (no fault of HTS), their response to the matter and resolution to the problem was swift and positive. Even though not being the appointed fitters for the products purchased they were more than willing to give practical technical advice and visit the address where the products were being installed to give advice and check that the products being ordered would in fact be suitable. Great to still find a company with traditional values and the desire to fully meet the needs and wishes of their customers. Very helpful, friendly and professional. Fully recommended and would use them again. Alan H. Hedge End
House21/12/2017
Top Quality Service
Customer Service
Quality
Value
From the planning, estimating and installation a friendly and professional service. We would thoroughly recommend HTS Studios to others.
Patrick, Hampshire07/11/2017