We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Endorsed by Which? Trusted Traders

Leakbusters Limited T/A London Boiler Company & Leakbusters

Profile thumb 14 warranty v1
4.7

64 Reviews

Opening Hours
Today -
  • Monday 09:00–17:00
  • Tuesday 09:00–17:00
  • Wednesday 09:00–17:00
  • Thursday 09:00–17:00
  • Friday 09:00–17:00
  • Saturday - Closed
  • Sunday - Closed

Organisations and Awards

Apr 2020

About

Leakbusters Limited is a Family Business that offers two very specific services:

www.londonboilercompany.com
We supply and install domestic and commercial Gas and Electric in London. We are Worcester Bosch's London 'Diamond Installer' this the highest level approval installer, we offer a full 10 Year Parts and Labour Warranty.
Free Quotes and look out for our monthly unbeatable special offers.
Boiler Quotes Call 0208 829 8244
EXCLUSIVE NO QUIBBLE 12 or 14 Year Boiler Warranty

www.leakbusters.net
We cover the UK carrying out specialist Leak Detection Surveys, if your boiler/heating loses pressure, you have high water bills and/or damp patches appearing. Please give us a call, we have our own unique Trade-marked Technology which means we can locate hidden leaks without digging fuss or mess.
Leak Detection Quotes Call 0208 829 8242

TV Expert
BBC Your Money
BBC1 Rogue Traders and Watchdog
ITV News
C4 Help my House is Falling Down
C4 Bricking It

What we do

  • Plumbers

  • Heating contractors

    • Central heating systems (installation and servicing)
  • Boiler, central heating and gas engineers

    • Radiators and central heating
    • Boiler installation
    • Boiler repair
    • Boiler servicing
    • Underfloor heating
  • More Services

    • leak detection - a national service finding hidden leaks

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.7
64 reviews
Customer Service
4.7
Quality
4.7
Value
4.7
Sort by
Highly recommended, very professional.
Customer Service
Quality
Value
Would have no hesitation in recommending. All personnel were very efficient and professional, and boiler installation went very smoothly. The engineer, Joe, could not have been more helpful, seemed extremely knowledgeable, and took the trouble to explain everything fully, in terms we could understand.
Sue, London Posted on 15/09/2015 , work completed 15/09/2015
boiler installation
Customer Service
Quality
Value
I recommend the london boiler company ..because they did exactly what they said on the tin..fair price ..excellent installation ..and no hidden extras in the bill
alienpaul Posted on 04/09/2015 , work completed 04/09/2015
I do not recommend.
Customer Service
Quality
Value
After a week from our first call to these people we are still without hot water and central heating working. During this week we have received three visits from a plumber who after showing up late each time, I did not like his approach and he has still left our property still with a faulty boiler. In my opinion, the staff at the office were not very professional, I was not happy with the communication. The only time they cared to call us back was to make sure they had the bank details correct. I was very disappointed.
AlmaGR Posted on 10/03/2015 , work completed 10/03/2015
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 22/06/2015)
Customer called us 2 March 2015 & complained of Boiler working intermittently. The hot water worked fine, however the heating worked on & off.
The Boiler is a Potterton Suprima which as known electronic PCB Faults as noted on BBC Watchdog.
The boiler was 8 years old and not installed by us.

We attended on 3 March - we tested the boiler and electronic controls, at the time of inspection they were working properly, we did find the system did not have a by-pass and the pump was NOT wired directly into the boiler as required by the Manufacturer (called pump-over-run), this is to protect the boiler (& controls). We recommended the existing installation faults (made by another installer) were rectified as the pump over-run will stop the boiler locking out due to over-heating & there was no room thermostat.
Two radiators were not working - one is a defective Thermostatic radiator valve and the other radiator is connected by a flexible tap connector.

5 March - after speaking to the Boiler Manufacturer Potterton, they recommended we carry out an additional test, we attended again free of charge to test the Ohms (resistance) on an internal component, we carried out the test, the component was not faulty.

After rectifying the by-pass and pump over-run we tested the boiler. The job is not finished as the room thermostat needs to connected and wired in.

The customer through has hot water, however the heating needs further work.
We do not promise Guaranteed Times, we give appx 2-5pm
leakbusters fantastic
Customer Service
Quality
Value
Brilliant, brilliant service from Leakbusters - as always. I had used Leakbusters in the past for a small job, then moved house, and quite a lot of plumbing work needed doing. Service was absolutely fantastic. I couldn't recommend them more highly - not only the plumbers who attended, but also all the staff in the head office, whose patience with the sequencing of various parts of the job was infinite and who were always kind, sympathetic and paid wonderful attention to every detail. Thank-you.
sachav Posted on 11/09/2014 , work completed 11/09/2014
No longer as good as it used to be.
Customer Service
Quality
Value
Leakbusters was a genuine five star plumbing service. But the last couple of years I've felt there has been a severe drop in quality. A job replacing bathroom equipment led to damage which took five months to fix (and not to our total satisfaction). A year later, they turned up to provide a quote to fix/replace the shower and said it would be with us in a week . Despite numerous calls (‘it's being completed’ and ‘the person handling is busy but will call back’) we still received nothing after four months
CMR402933114 Posted on 21/08/2014 , work completed 21/08/2014
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 22/06/2015)
2010

Customer asked us to repair a leak on a toilet, our engineer accidentally dropped the china cistern lid & damaged it, we replaced the Lid & did not charge anything for the complete Job.

The customer then called us back & was unhappy about the white shade on the cistern Lid, we agreed happily to supply and fit a brand new toilet, and cistern and Lid again free of charge.
The customer asked us to quote on new bathroom upgrades inc new shower etc, we declined as we do not install Bathrooms.
4 Years later in 2014, the customer has decided to complain about this incident, we contacted the customer who asked us to provide a Quote on installing new Bathroom Upgrades, again we declined & explained we don't fit bathrooms.

We did accidentally damage the Cistern Lid in 2010, the customer was happy with the complete replacement WC.
We have never charged this customer a penny for this (or original wc leak repair) and we rectified the initial problem.

It is worth noting that in 2010 and 2014 the customer was happy to request us to quote for Bathroom works, sadly this not work that we undertake.
We have asked the customer to consider removing this unfair criticism, they have agreed to remove the Post when we quote for the Bathroom. The customer has also asked us to quote on installing a new water mains pipe, we gave the customer the details of a water main specialist as it work we do not undertake.

Dec 2014
Cust called us & said bad smell, we sent Engineer FOC to investigate