We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Endorsed by Which? Trusted Traders

Luxury Lawns AGS Limited

Profile thumb artificial grass bark photo
4.9

27 Reviews

Opening Hours
Today - 07:30–17:00
  • Monday 07:30–17:00
  • Tuesday 07:30–17:00
  • Wednesday 07:30–17:00
  • Thursday 07:30–17:00
  • Friday 07:30–17:00
  • Saturday - Closed
  • Sunday - Closed

About

Luxury Lawns is a well established family run business, based in Sevenoaks, Kent,operating throughout the South East.

Our friendly team are hard working, professional and experienced in all aspects of installing artificial grass. As a team we pride ourselves on delivering high quality services and premium products, giving our customers an amazing grass area they can enjoy all year round.

We treat every garden as if it was our own, completing the job to the highest of standards, keeping the area clean and tidy leaving you with the perfect natural looking lawn.

When it comes to making your garden a place you love to spend time in, it couldn’t be easier with Luxury Lawns. We are recognised as one of the leading artificial grass firms and we have been present for the huge rise in popularity of this style of surface.

BENEFITS:

• No Mud

• No Mowing

• No Watering

• Suitable for Pets

• Safe for Children

• 10 Year Warranty

TAKE THE STRESS OUT OF LOOKING AFTER YOUR GARDEN

What we do

  • Gardeners and landscape designers

    • Garden design
  • Lawn Care

  • Decking installers

  • Landscape contractors

    • Artificial lawns
    • Decking
  • More Services

    • artificial grass
    • fake grass
    • astro turf
    • eco grid

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.9
27 reviews
Customer Service
4.9
Quality
4.9
Value
4.7
Sort by
Brilliant service and works
Customer Service
Quality
Value
This firm where brilliant carried out the works in a great and professional way with our house having no back entrance this was no problem for them and they handled this very well would highly recommend
Shaun in Kent Posted on 16/02/2022 , work completed 12/02/2022
Excellent Service
Customer Service
Quality
Value
We had Luxury Lawns lay our composite decking in our new home. They provided us with samples of the decking to keep at home to help us make our decision. We were very pleased with the service we received from the start of the process to the end. Jordan and Sam who laid the decking were extremely polite and friendly and each day left the site clean and tidy. They were very keen to make sure that we were happy with the work carried out each day. We were recommended this company by my father who had them lay his artificial grass and I would certainly recommend Luxury Lawns to anyone considering having composite decking or artificial grass it was a pleasure to deal with them.
Customer in Kent Posted on 01/02/2022 , work completed 28/01/2022
Overall customer dealing needs improvement
Customer Service
Quality
Value
I had my lawn laid at a new build property and the whole arrangement didn’t go as smoothly as i hoped for. I will be honest about my dealings with Luxury Lawns (LL). Good points first, they promptly arrived on the date/time agreed for the property survey, quick to deal with any issues, have all the equipment to professionally lay down a lawn. Bad points, they visited my property 3x to survey the ground based on which, gave me the best estimate. I paid 50% deposit upfront and date/ time was agreed. Finally on the day of installation, the workers found an issue with the ground levelling and refused to work on the current agreed costs unless i pay them 75% more of the agreed costs. They purport to have worked with the new builds before but failed to identify a common issue. I was bluntly told i can forget about my 50% deposit unless i can have the ground levelling rectified with the developer. Fortunately my builder were very helpful and agreed to fix the ground free of cost. Despite this, I still had to pay an additional 50% more of the agreed costs to LL. Additionally, i didnt like how pushy they are with taking payments, almost making you feel like they dont trust you with the payments. All i was looking for was an apology for the inconvenience caused and an acknowledgement of the mistake on their part. I never received it but just more invoices and constant reminders. I really hope they can take this positively and work on the overall customer experiance.
Customer in Kent Posted on 01/01/2022 , work completed 08/12/2021
The trader replied (on 01/02/2022)
Thank you for your feedback, Our surveyor visited your property three times, as the area in which you wanted artificial grass changed each time. Upon each visit you were advised that, due to the soft soil conditions of your new build property, a much bigger excavation would be required. This is something that you didn’t want, due to the increase of costs of labour and material charges. We did not refuse to carry out works but had to stop due to the ground conditions. You were previously advised on this and upon starting excavation it was determined that a much larger excavation would be required, three times what was agreed upon. An installation on unstable ground will fail over time causing additional problems at a later date. Our surveyor met with your site manager to try and help with the situation as they were responsible for the build up of soft soil left in your back garden, making it unusable, in which they agreed to excavate to the required stable depth. We also gave you a large discount on the additional materials required to complete the job as a good will gesture. In relation to the payments, we have always operated on a fifty percent deposit basis, of which you did not pay (for the additional works) before the job started and also failed to pay the remaining balance until several weeks after the job completed, therefore our administration team followed up with a reminder call and email.
Excellent work
Customer Service
Quality
Value
Luxury Lawns laid a new lawn of about 60 sq metres at the end of June. It was not a straightforward job as the lawn is 3 metres above the level of the drive so required a ramp to remove the old lawn and bring in materials, coupled with a bit of rain! The two guys who did the work were excellent both in terms of their manner, explaining the project and very clean and tidy at the end of each day. The project was completed on time and budget and looks fantastic, complimented by the sleepers on the edge. So the overall experience of using this company for the first time was brilliant, from the first survey by Mark Lord to the finished product. We had alternative quotes from competitors (who quoted lower prices) but chose LL on the basis of the quality of the grass and the professionalism and advice of Mark Lord.
Malcolm in Kent Posted on 15/07/2021 , work completed 28/06/2021
Excellent work done very professionally
Customer Service
Quality
Value
Laying of a new artificial lawn in the back garden by Sam & Paul of Luxury lawn artificial lawn specialists was done in a very efficient & professional manner. The job was done before schedule and to budget. Both installers were informative & helpful at all times l would definitely recommend this company to anyone. My new lawn looks fantastic thanks Sam & Paul for all your hard work.
Customer in Kent Posted on 10/10/2020 , work completed 08/10/2020
The trader replied (on 19/11/2020)
Thank you for taking the time to leave Luxury Lawns a lovely review, we are pleased you are happy with the service provided and have passed your gratitude onto Paul and Sam.
Composite decking
Customer Service
Quality
Value
I would recommend this company to anyone great product great service a very helpful and quick delivery
Customer in Norfolk Posted on 04/03/2020 , work completed 18/07/0203
Very nice front lawn
Customer Service
Quality
Value
2 Trucks arrived on time and completed the works in less than 1 day to the very competitive agreed price, very professional and the new lawn looks amazing.
Customer in Kent Posted on 03/03/2019 , work completed 15/02/2019
The trader replied (on 26/07/2019)
Thank you for taking the time to leave Luxury Lawns a lovely review, we are pleased you are happy with the service provided.
Good quality .Very efficient & prompt.
Customer Service
Quality
Value
Had artificial lawn installed. Was not cheapest quote but product and means of installation best met our needs so willing to pay bit extra. Installation team turned up early (not a problem) and clearly explained how job would be done and clarified our requirements. They also kept us posted on progress during job Overall very pleased with finished job. A minor installation defect was raised and responded to and addressed very promptly.
Customer in Kent Posted on 26/02/2019 , work completed 21/02/2019
Green green grass at home
Customer Service
Quality
Value
Read several reviews on Luxury Lawns and was very happy with the service we got. Gave us a quote on the day of survey and came back 2 weeks later to install the artificial grass. The guys turned up on time and it was installed in one day. Great service and staff. Very happy with our grass.
Customer in Kent Posted on 29/01/2019 , work completed 28/01/2019
The trader replied (on 14/02/2019)
Thank you for taking the time to leave Luxury Lawns a lovely review, we are pleased you are happy with the service provided.
Excellent workmanship.
Customer Service
Quality
Value
We had Artificial lawn laid to our back garden. The two guys that came worked really hard especially as the weather was bitterly cold both days they were here, they worked solidly didn’t even stop to drink there hot drinks. The work was done to perfection exactly how Mark who came to measure up to give us a quote explained to us what the work would involve. What we also liked was Mark did not pressure us into going ahead with the work but we were so pleased with what he quoted us we didn’t hesitate. He rang the office and gave us a date there and then. We would definitely recommend this company to family and friends.
Customer in Kent Posted on 28/01/2019 , work completed 23/01/2019
The trader replied (on 14/02/2019)
Thank you for taking the time to leave Luxury Lawns a fantastic review, we are pleased you are happy with the service provided.