We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Endorsed by Which? Trusted Traders

Purdie Worldwide Removals & Storage Limited t/a Matt Purdie & Sons

Profile thumb p21
4.9

108 Reviews

Opening Hours
Today - 09:00–17:00
  • Monday 09:00–17:00
  • Tuesday 09:00–17:00
  • Wednesday 09:00–17:00
  • Thursday 09:00–17:00
  • Friday 09:00–17:00
  • Saturday 09:00–16:00
  • Sunday - Closed

About

Purdie Worldwide (formerly Matt Purdie and Sons) are central Scotland's largest independent Removal and Storage Company. Offering Removal and Storage facilities to Domestic and Commercial customers throughout Glasgow, Edinburgh, Central Scotland, Nationwide and Worldwide. If our name sounds familiar it is probably because since 1960 we have been moving homes and businesses both large and small from one end of the UK to the other all with the quality of care, service and skill you would expect from a family run company. Your move is as important to us as it is to you which is why you can trust us to move your belongings from A to B without fuss knowing that your most precious possessions are in the care of experts. Contact us now to arrange a free no obligation quote, or why not download our new moving app? Download it for free from App or Play Store today!

What we do

  • Removals

    • International removals
    • Storage services
    • Home removals
  • More Services

    • packaging
    • storage
    • office
    • packing
    • self drive van hire

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.9
108 reviews
Customer Service
4.9
Quality
4.9
Value
4.8
Sort by
Great removal company
Customer Service
Quality
Value
The removal men turned up on time and were professional, helpful and friendly. Everything went smoothly and we can recommend their services.
Stephen in East Renfrewshire Council Posted on 30/07/2021 , work completed 29/06/2021
The trader replied (on 02/08/2021)
Thanks Stephen, it was a pleasure to move you! Stay safe and enjoy your new home!
Excellent service, very efficient and careful.
Customer Service
Quality
Value
Moved me from Edinburgh to Norwich. The removal team did an excellent job emptying the first property quickly and then we're at the destination in advance of the agreed time to move me in. Took excellent care of my property and the two members of the team were very friendly and worked well together to make the whole process as easy as could be imagined. Would recommend!!
Customer in Norwich Posted on 09/06/2021 , work completed 06/05/2021
The trader replied (on 02/08/2021)
Thanks for the kind review! We always aim to have a smile on our faces and ensure everyone's moving day is as stress-free as possible! Enjoy your new home!
Great service
Customer Service
Quality
Value
The team was great moving us. Asking question to ensure a good service taking care of our possession. We are going to use them again... :)
Michael in North Lanarkshire Posted on 28/04/2021 , work completed 10/03/2021
The trader replied (on 02/08/2021)
Repeat business is why we're still moving after more than 60 years. Be sure to mention you're a repeat customer when moving with us again and we'll give you a good discount!
Highly recommend Purdie
Customer Service
Quality
Value
I used Purdie for my move from Central Scotland to Lincolnshire. From the outset they were very professional and timely, completing the home survey using video call and providing a comprehensive quote the same day. The removal guys were careful and professional, they completed the load seamlessly. The unpacking was done with the same level of care. Everyone we had contact with were friendly and professional. I would use again without hesitation.
Wayne in Lincolnshire Posted on 12/04/2021 , work completed 27/02/2021
The trader replied (on 02/08/2021)
Hi Wayne, glad to hear we're getting quotes out the same day! Certainly makes a difference when everything runs seamlessly. We're just sad you left Scotland to move south. It won't be the same without you!
problems
Customer Service
Quality
Value
Guys were fast and efficient packing our contents up. The problem was at our new address - our keys were a few hours late and although we paid for a late key waiver the guys said they had to leave at 5pm, we didnt get keys until after 4pm. I phoned the manager and he said that they would get what they could out of the van, take the rest away to their storage facility and we would have to pay to get it redelivered another day. What is the point of a late key waiver then!!!! We ended up having to help the guys unpack all our contents and basically dump most of it in our garage as we didnt have time to get it in the rights rooms so double work for us and also not very good given the covid conditions. We did in the end get it all done that day but they should not have said they were finishing at 5 if we paid the late key waiver. Also, some items were damaged and because we didn't pay £200 for their insurance they wont pay to replace the items so we need to claim from our house insurance which will increase our premium next year and for something that is not our fault. Not happy
Customer in Perth and Kinross Posted on 07/04/2021 , work completed 18/03/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
Hi there, thanks for taking the time to write your review. I'm pleased that you felt our team managed to pack your goods efficiently, however I'm a little bit disaapointed at your view of the late-key situation. Having listened to the calls, it was made clear that if the keys arrived before 5, due to the vast volume you had, we decided to deliver your essential items that night, then deliver the remaining items the next day. This would be our decision and that would be to our cost not yours. As stated in our terms and conditions for a late key waiver, if the keys are not present by 5pm, then we reserve the right to delay the removal till the next day in order to preserve driver time. Fortunately for yourselves, the keys did arrive before 5pm, and our team did unpack all our your goods before embarking on their 2 hour journey home. According to our logs, due to the time constraints you asked our team to put all of the goods into your garage, not into any particular room. This was completed as requested by yourself. However, it was also noted that you both helped with the unpacking into the garage. By doing this you would have invalidated any insurance you may have had with us, as any goods not wrapped, packed and moved by us are not covered under our insurance. Again, apologies for any undue stress caused during the move, but unfortunately, even with the best laid plans, things like late keys will always be a major sticking point when moving home.
Excellent service
Customer Service
Quality
Value
I recently moved house with Purdie Worldwide. Relocating is often stressful but the staff were cheerful and reassuring. The teams at both collection and delivery were very organised and efficient, making the whole process as easy as possible. The service was good value for money and clear information was provided at each step. Next time I move house, Purdie Worldwide will be my first call.
Lynn in Shropshire Posted on 06/04/2021 , work completed 11/02/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
Thanks for your kind words Lynn. We do try to ensure that the entire moving process is as smooth as possible, and I'm glad we're sticking to our high standards.
Excellent removal
Customer Service
Quality
Value
Stephen Compton and his staff have been very helpful from start to finish through such a stressful time as we have not removed for over 45 years. On the day the crew worked extremely hard and exceeded expectation, finishing well on time. Very friendly. I would recommend this company. Thanks Blair James
Customer in East Renfrewshire Council Posted on 25/02/2021 , work completed 22/02/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
That's excellent news, very pleased to hear that even 45 years after your last removal we were able to meet and exceed your expectations.
Excellent Removal Service
Customer Service
Quality
Value
Purdies did an excellent job when we moved house in January 2021. All the people involved were helpful, open with their communication and made sure that we had the service we expected. The team that did the move were professional and nothing was a problem, this includes the team that did the packing as well. When we had issues the people at the office were helpful and professional and did everything they could to help. Would recommend and if needed would certainly use them again.
Customer in Falkirk Posted on 15/02/2021 , work completed 06/01/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
Thanks for your honest words. I'm glad to hear that even when there was an issue we managed to sort it out for you as quickly as possible and as professional as possible.
Professional service
Customer Service
Quality
Value
The service provided was professional but friendly. Step by step information was provided prior to the move so I knew what to expect on the day. The removers arrived on time and took great care with my belongings. They observed covid regulations and I was advised what to provide prior to the move. It was a painless and easy process from start to finish and I was extremely happy with the service provided by Purdies. I was advised regarding storage costs and how to make payments. Would highly recommend!
Sharon in West Lothian Posted on 15/02/2021 , work completed 18/01/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
Hi Sharon, glad you've mentioned our Covid-Regulations, alot of companies seem to be relaxing their attitide towards this pandemic. Not us! Customer and staff safety is of utmost importance to us.
Removal/Relocation
Customer Service
Quality
Value
We had used Purdies for our last move 29 years ago and used them again January 2021. The initial appointment was done by video call due to restrictions but it was fine. Quotation and paperwork was done by email. Removal day went smoothly and the guys were very professional and extremely efficient. We were moving into a second floor property and the men handled our belongings with great care and attention. Nothing was too much trouble and they placed our furniture where we wanted it . We wouldn't hesitate in using the company again if the need arises.
Customer in West Lothian Posted on 30/01/2021 , work completed 15/01/2021
The trader replied (on 12/04/2021)
Glad to hear your move went as smoothly as expected, and the current restrictions aren't hindering our customer service too much. We aim to please!