Endorsed by Which?

C & L Windows and Conservatories Limited

4.8

48 Reviews

Opening Hours
Today - 09:00–14:45
  • Monday 09:00–16:45
  • Tuesday 09:00–16:45
  • Wednesday 09:00–16:45
  • Thursday 09:00–16:45
  • Friday 09:00–14:45
  • Saturday - Closed
  • Sunday - Closed

Why you can trust this trader

After undergoing rigorous assessment to become endorsed, every Which? Trusted Trader agrees to our Code of Conduct. This gives consumers the reassurance that they have the best possible protection and adds an extra layer of security to ensure best practices and procedures are followed. Which? fully investigates any breaches and will take any necessary action to ensure consumer protection.

Organisations and Awards

Apr 2020

About

C & L Windows was established in Gloucester during 1989, we have now been trading for 25 years and when starting out, our business philosophy was the same then as it is today, to provide a range of high quality Windows, Double Glazing, Doors and Conservatories throughout Gloucestershire and the surrounding areas, that transform the appearance of your home, but also offer customer service and after care that stands out from the rest of the industry

What we do

  • Double glazing

    • Double glazing installation
    • Double glazing suppliers
  • Conservatories

  • Doors

    • Bi-fold doors
    • Patio doors
  • More Services

    • windows
    • doors
    • conservatories

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.8
48 reviews
Customer Service
4.8
Quality
4.9
Value
4.8
Sort by
2 breaches of health and safety and poor service
Customer Service
Quality
Value
2 breaches of health and safety, broken bathroom tiles and a team that don't listen to the customer.Had 4 windows changed and asked for EVERYTHING to be changed from brown to white.Despite even pointing to the cills,my cills were not replaced.Apparently that was my fault for not saying I wanted the cills changed.Salesman's fault for not guiding me. Had 2 broken bathroom tiles and wasn't even told.My kids almost cut themselves before I found them.Was without child restrictors for over 2 wks when we have a disabled child. When asking for what I asked for & threatening a negative review I was accused of blackmail! Trim was used to hide broken tiles but shouldn't have happened in the first place. Avoid and use another company!
Customer in Gloucestershire Posted on 23/02/2024 , work completed 19/01/2024
The trader replied (on 28/02/2024)
Hi! Many Thanks for your review. As mentioned when we spoke, you did not discuss or ask for Window Boards - you may of said everything white but that does not constitute Window boards as these are a separate entity and very few customers replace these. Window Boards were not on your quotation before you accept the quote, nor were they on the contract and this was never mentioned when you accepted your quotation or signed your contract. You then proceeded to tell us if we did not change these Free of charge you would put a bad review on, We said we would do them at a reduced cost for you but not FOC and you have now put this review up. Tiles - As per terms and conditions we can not guarantee tiles as some are old and break easily but unfortunately I can not add a picture to show the small crack and the discoloration of the grout / area around the crack, but this was rectified. We appreciate the restrictor was missing, but this was missed off by the manufacturers and rectified ASAP and you did not have restrictors on the windows removed. Our fitters also adjusted 2 of your Doors for you whilst they were there Free of Charge as you asked them to take a look at the Doors - which was not on or part of the contract but we did not charge you for this.
Excellent work
Customer Service
Quality
Value
I had 5 windows put in, and 1 door, and they were amazing from measuring up, to coming to do the work and tidying up afterwards. They are a fantastic company.
Which? Trusted Traders Consumer Posted on 30/08/2023 , work completed 11/08/2023
Looks great
Customer Service
Quality
Value
C&L Windows have replaced our back door and added a protective front door but ensured we could keep the original Victorian door behind. Looks fantastic and works well so immediately cuts the draught, increases security but still allows us the inside view of our stained glass wooden door. I noticed a dent in the UPVC after a few days which must have happened during manufacture and customer services promptly arranged a lanel replacement and it was fitted two weeks later. They also took time to adjust the back door to improve the fit after things had settled a bit. Friendly staff, good advice, prompt service, clean quick installation.
Customer in Gloucestershire Posted on 19/08/2023 , work completed 09/08/2023
Replacement windows and doors
Customer Service
Quality
Value
A big thank you for the professionalism and care from the very first contact to completion. The work was carried out to schedule with total professionalism and completed to a very high standard. I cannot recommend the company highly enough.
Susan in Gloucestershire Posted on 07/07/2023 , work completed 23/06/2023
Good work
Customer Service
Quality
Value
On schedule and on budget. They all worked very professionally to a very good standard. Recommend to us by a family member. We were able to see the work which was done for them. If we had any questions there was always someone you could contact, very helpful.
Customer in Gloucestershire Posted on 25/04/2023 , work completed 03/04/2023
Pleased to leave a good review for C&L Windows
Customer Service
Quality
Value
From the first phone call through to the final invoice I have received the best of service from ALL the personnel that I engaged with. I and my wife are particularly pleased with the quality of the windows & patio door, the house looks so much better now. It also feels warmer and quieter too. I was quite apprehensive about the installation itself, fearing the amount of redecoration that would follow. How wrong I was! The installers, Mike & Sean, were an absolute pleasure from start to finish. The quality of their workmanship was absolutely first class and the house, inside and out, was left clean and tidy every day. I am a tad perfectionist in my DIY but honestly I cannot find a single fault with their work. They are a credit to your company. Would I recommend this company? Absolutely yes. The price was very competitive and the work completed on time too. No issues with giving a 5 star review.
Customer in Gloucestershire Posted on 21/03/2023 , work completed 09/03/2023
New front door and side glass panel.
Customer Service
Quality
Value
We used C & L as we had known a member of the staff for many years who we approached to see if they could supply the design and colour of front door we required.We spent some time in the showroom and came away with an estimate which appeared to be perfect.After some adjustments the design was finalised and a fixing date arranged some months ahead which suited our arrangements.The two fitters arrived at the exact time and date, completed the job in 3.5 hours with no disturbance leaving us with the perfect job and excellent finish, so good it was impossible to see that the door and glass panel had been changed. For a straight forward job that full filled all our expectations C & L can not be beaten.Highly recommended.
Customer in Gloucestershire Posted on 05/03/2023 , work completed 15/11/2022
Conservatory warm roof.
Customer Service
Quality
Value
We had a conservatory and porch, both of which were leaking when it rained, as they had two separate roofs with an adjoining outside gutter. We were recommended to have a warm roof put on as the conservatory was too hot in summer and too cold in winter. We contacted C & L who came out and measured up and gave us a quote. They said they could incorporate the porch and conservatory under one roof. We had to have new frames, doors and windows as the old ones were not strong enough. Work started on the twenty eighth of February. The workmen were courteous at all times, worked hard, were very careful not to damage the flooring and let us know how things were progressing. It took just a little over four weeks but what a transformation. We are so pleased with everything. All the mess was cleared away and everything cleaned at the end. (we just had to get a painter in to paint the ceiling and walls the following week, and used one they recommended). The flooring survived with no damage despite the awful weather some days. It is so nice out there now- warm when the sun is shining without being too hot, and stays warm well into the evenings. We shall be able to spend a lot more time out there, even in the winter. Can't rate this firm highly enough. Compared to some other quotes we had they were not expensive, considering what a mammoth job it was. Thank you, all at C & L.
Customer in Gloucestershire Posted on 12/04/2022 , work completed 31/03/2022
First class work
Customer Service
Quality
Value
C & L Windows replaced 12 windows and 2 doors at our property. The salesman who visited was very knowledgeable and helpful and we were impressed that the work started on the 10th January which was the date given when we made the order the previous October. The window fitters were very polite and helpful carrying out their work in a professional, efficient manner and sequencing their work in a way that caused the least inconvenience to us. At every stage during the work they were very careful to protect fittings, furnishings and carpets, thoroughly cleaning up after each stage of the work. The work was completed in 5 days which was what we were originally told. All the windows and doors are well installed, look excellent and work well with no problems.
Customer in Gloucestershire Posted on 26/01/2022 , work completed 14/01/2022
Excellent Work
Customer Service
Quality
Value
Installation of all the windows and the patio door in the property. The quoting phase was really good, came and measured and give me options. Sent quote and it was reasonable. Another fitter came out and measured and they gave me a date for starting. They delayed this by one day but they gave me enough notice about this. I am very happy with the end product. 2 fitters, Shaun & Michael, worked very hard and very tidy in their work. They did come across an issue but that was effectively resolved with clear communication with us.
Which? Trusted Traders Consumer Posted on 22/11/2021 , work completed 22/11/2021