We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Endorsed by Which? Trusted Traders

WPJ Services Limited

Profile thumb logo wpj heating
4.7

117 Reviews

Opening Hours
Today - 08:00–16:00
  • Monday 08:00–18:00
  • Tuesday 08:00–18:00
  • Wednesday 08:00–18:00
  • Thursday 08:00–18:00
  • Friday 08:00–18:00
  • Saturday 08:00–16:00
  • Sunday - Closed

About

We are a long established plumbing and heating firm operating all over SW London. We work primarily in domestic and residential properties. We fix broken boilers, unblock drains, mend taps and repair leaks, move radiators, install new bathrooms, new boilers and central heating systems. We happily tackle any kind of plumbing problem.

We have a strong team of skilled and trustworthy engineers out on the road, we have young and enthusiastic apprentices shadowing and learning the trade for the next generation, and we have an efficient and friendly office team who will book appointments, relay job details and keep you informed of everything going on.

We have strong associations with other reputable tradesmen, too, so anything that can't be covered by us, can be swiftly done by one of our network of colleagues.

We have all the relevant qualifications, insurances and licences so you're in good hands.

We're WPJ and we're watertight!

What we do

  • Heating contractors

  • Boiler, central heating and gas engineers

    • Boiler repair
    • Boiler installation
    • Boiler servicing
    • Power flushing
    • Radiators and central heating
  • Plumbers

    • Water softener installation and maintenance
    • Unvented cylinder installation and maintenance
  • Drain clearance contractors

  • More Services

    • heating and plumbing services
    • drainage
    • accumulators.

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.7
117 reviews
Customer Service
4.8
Quality
4.8
Value
4.6
Sort by
Service that not fit for purpose
Customer Service
Quality
Value
13 months after WPJ installed a pump to boost mains water pressure a leaking pipe joint attached to the pump flooded two floors below. The neighbors are demanding compensation for the damage. Ringing WPJ I asked for an emergency call out with a view to fixing the leak. Mr. Shaker refused instead suggesting I pay £90.00 + Vat per hour. Initially, he denied any works had been done by WPJ on the premises and stated that any works they undertake are only covered by a 12 month warranty. I was not informed of this at the time of the works. I believe WPJ's handling of this situation is a breach of my Consumer Rights.
Customer in Greater London Posted on 06/04/2022 , work completed 17/01/2020
The trader replied (on 06/04/2022)
I’m sorry you haven’t had a good experience using WPJ. Please let me set the record straight as everything you have noted is not correct, you’re complaining about a leak from piping that had nothing to do with our work demanding free call outs to fix something we never worked on? You’ve spent the day spamming every review site on Google, Trustpilot, Checkatrade and Which Trusted Traders with your ridiculous ranting & comments. We absolutely do not appreciate this false and abusive behaviour towards our team. Any plumber call out job emergency or not is always chargeable. It’s unreasonable to demand this to be done for free. The work we did for you was January 2020. You called us about this issue in February 2021, only now fourteen months later leaving these comments Our Terms and Conditions say work is guaranteed for twelve months and it’s your responsibility to read them. Nothing about the way Shaker handled this situation was wrong. You called us a over a year later about a leak from different piping that had nothing to do with the job. We do not tolerate you being demanding and abusive towards our staff. As for the breach of your ‘consumer rights’, you refused to pay for a simple call out charge while demanding it be done for free and being abusive towards our staff. If you can direct us to the part of the Consumer Rights Act that you claim to have been breached here, then we will discuss this with you. If you need anything from us please call the office and we’d be happy to help. Thanks, WPJ
Great Job Replacing my Combi Boiler
Customer Service
Quality
Value
I recently had WPJ Heating replace my boiler and the experience was incredibly positive. The quoting process was quick, clear and easy. Martin the engineer did a fantastic job, was courteous, respectful of the property, polite, worked hard all day and nothing was too much trouble. I recommend them thoroughly.
Customer in Greater London Posted on 12/01/2022 , work completed 23/12/2021
The trader replied (on 22/02/2022)
Hi, Thank you for your feedback and recommendation! Pleased to hear you're happy with your experience, will pass your comments onto Martin.
Pressure gauge problem
Customer Service
Quality
Value
WPJ serviced my boiler satisfactorily (I assume) but, the day afterward, I discovered that the pressure gauge was sky-high, way up in the red zone. By then it was the weekend and since WPJ have no emergency helpline, I had to wait two days for the matter to be resolved (although I did receive an acknowledgment of my cry for help from the office manager). An engineer came early on Monday and put matters right, assuring me that the high pressure did not constitute a physical danger, but if I see a red signal I assume the worst, so I spent the whole weekend (it felt like that anyway) bleeding radiators to ensure we were safe. Usually, WPJ are efficient, but this was an unfortunate exception. Please remember - most people do not understand the full working of boilers and are liable to worry (probably unduly) if there appears to be any chance of a gas leak or explosion. An emergency helpline might be useful. Or perhaps Worcester could rewrite their users' manual to spell out clearly whether or not a situation is dangerous.
Customer in Greater London Posted on 04/08/2021 , work completed 08/07/2021
The trader replied (on 04/08/2021)
Hi, Thank you for your feedback and your comments about your issue. Firstly, I am very sorry that you had to wait a couple of days to get the issue fixed and that you were stressed because of the unknown activity. We pride ourselves on a timely response and great customer service so we will do everything we can to make sure this doesnt happen again for you. Glad that there was a positive resolution and that there was no danger in the process. Hope to hear from you again! Thanks, The WPJ Team
Great work, professional and swift
Customer Service
Quality
Value
I called in the morning due to our boiler not working. An engineer was at our house that afternoon and a new part rapidly fitted without fuss or mess. Very impressed.
Dominic in Greater London Posted on 12/07/2021 , work completed 02/07/2021
The trader replied (on 20/07/2021)
Hi Dominic, Thanks for the recommendation and glad to hear you are pleased with the service!
Annual Worcester Bosch service.
Customer Service
Quality
Value
The Engineer arrived on time. Very presentable with mask. He was knowledgeable, chatty, friendly and happy. A very clean worker. I would certainly recommend.
Valerie in Surrey Posted on 12/07/2021 , work completed 07/07/2021
The trader replied (on 20/07/2021)
Hi Valerie, Thanks for the comments and recommendation, will pass your feedback onto the engineer.
Great work, polite and efficient
Customer Service
Quality
Value
The Surveyor took time to ask my opinion on which boiler brand I wanted and quoted for several of that range. Other surveyors quoted for boiler makes I did not want. Booked on the Friday for Monday installation of boiler. Engineer Arrived promptly, was polite and carried out the work quickly and efficiently. Let me know about turning off the water to let neighbour know as share a common water pipe. By end of day boiler in and working, guided me through the programming of the heating and checked radiators for any air locks. Work was done to agreed schedule and price. Had a slight leak on a pipe, but office rang and arranged an engineer to fix it within a day or so. No problem since. I have found the company helpful and efficient. Quick to answer queries and provide a good service.
Customer in Greater London Posted on 07/07/2021 , work completed 21/06/2021
The trader replied (on 20/07/2021)
Hi, Thanks for the feedback really appreciate your comments. Will pass this onto our engineers.
Thorough and polite
Customer Service
Quality
Value
Very happy with boiler service. Very polite. Contacted me half hour before arrival. However, would be even better if could say coming am or pm.
Stephanie in Surrey Posted on 29/06/2021 , work completed 28/06/2021
The trader replied (on 02/07/2021)
Hi Stephanie, thanks for the review, pleased you are happy with your boiler service, will pass on your feedback to the team
A completely satisfactory outcome
Customer Service
Quality
Value
My combi boiler partially stopped working and I solicited a visit from WPJ. PJ, owner, arrived next day, quoted within hours comprehensively and at a reasonable price for a new boiler and full radiator purge. Their website is excellent and showed me they are a well resourced firm. Work started next day, done in two, and now I have an annual servicing relationship! Engineers Sebastian and Josh were helpful, cheerful and productive, and JP visited to ensure satisfaction on day 2. That’s quality!
Customer in Greater London Posted on 24/06/2021 , work completed 23/06/2021
The trader replied (on 29/06/2021)
Hi, thank you for the review and comments, glad to hear you are happy with your experience! Will pass onto the team!
Great service
Customer Service
Quality
Value
Great service and value for money. Easy to deal with and they carried out the work promptly - would definitely use again.
Mark in Greater London Posted on 24/06/2021 , work completed 15/06/2021
The trader replied (on 29/06/2021)
Hi Mark, thanks for the recommendation will pass onto the team
Great service
Customer Service
Quality
Value
Great service. New boiler installation - visited site and provided a quote the same day I called. Very happy with the high quality work and would definitely recommend WPJ Heating.
Customer in Greater London Posted on 23/06/2021 , work completed 17/06/2021
The trader replied (on 29/06/2021)
Hi, thank you for the comments, pleased to see you are happy with the service