We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Coronavirus Read our latest advice

Endorsed by

Which

?

Trusted Traders

Adept Heating Services Ltd

Profile thumb adept logo ltd

4.3

27 Reviews

About

Established since 2003, we have the knowledge and expertise needed to ensure that you receive nothing but the best service.Our reputation has been developed through hard work and reliability which is why we are the areas number one choice for plumbing and heating related work. If you require cost effective, reliable heating and plumbing engineers then look no further. Operating through out gloucestershire we cater for all domestic and business clients plumbing and heating requirements.adept heating services are qualified to work with natural gas, lpg gas and oil heating systems.We are also qcf level 3 qualified engineers for working with renewable technologies.adept heating services is gas safe registered and oftec registered.

What we do

  • Renewable energy

    • Air source heat pumps
    • Ground source heat pumps
    • Solar water heating
    • Solar panels
  • Plumbers

    • Unvented cylinder installation and maintenance
    • Emergency plumbing services
    • Water softener installation and maintenance
  • Boiler, central heating and gas engineers

    • Underfloor heating
    • Boiler installation
    • Gas safety testing and inspection
    • Boiler servicing
    • Radiators and central heating
  • More Services

    • qualified for oil
    • natural gas and lpg gas

Customer reviews

4.3
27 reviews
Customer Service
4.3
Quality
4.4
Value
4.1
Sort by
Replacement towel radiators, taps and Worcester Bosch system filter.
Customer Service
Quality
Value
I would like to highly recommend this company for the work they did in our home. Chris completed the job to a high standard and we felt very confident with his skills and knowledge. Having experienced the plumber from hell a few years ago we were sent the plumber from heaven. Thank you Adept. Their name says it all. Pat Chapman
Customer in Gloucestershire Posted on 07/08/2020 , work completed 05/08/2020
Good service
Customer Service
Quality
Value
Adept have been servicing my gas boiler for several years, and are punctual and efficient, as well as very reasonable in price. Thoroughly recommended.
John Landau Posted on 22/07/2020 , work completed 22/07/2020
The trader replied (on 05/08/2020)
Thank you for your time to leave a review.
Do not use - seems like a scam
Customer Service
Quality
Value
I paid for a quote and then didn't hear anything after many attempted phone calls and emails. Had to get another plumber to fix the leak to avoid further damage.
Customer in Gloucestershire Posted on 12/07/2020 , work completed 12/07/2020
The trader replied (on 05/08/2020)
Sorry about replying late to your review. As advised youy were charged for the call out for which you also recieved a discount on due to both appliances checked needed to be replaced. Your were quoted for the replacement works for which you were not quoted. Unfortunately due to covid we were running a skeleton crew for which we were running a 3 week lead time. We do not pay or return money paid for complete works when threatened with bad reviews if we do not .
Outstanding service
Customer Service
Quality
Value
We had an issue with the Megaflow in our attic. We do not have a regular plumber. Had seen Adepts vans around so thought to give them a try. Communication was excellent. The reacted quickly and got the job done with minimum fuss and gave me a sense that they knew exactly what they were talking about.
Anthony Thompson Posted on 27/02/2020 , work completed 26/02/2020
Boiler service
Customer Service
Quality
Value
Very thorough boiler service and answered any questions asked. Identified an issue and fully explained the issue, which required a gas meter replacement, and provided the details for me to contact them. Invoices clear. I will reuse them again and recommend them to anyone.
Customer in Gloucestershire Posted on 24/02/2020 , work completed 24/02/2020
You have been warned - they are not trustworthy
Customer Service
Quality
Value
I noticed Adept's name on my combi which was installed by the previous owner so I asked for a service as the pressure gauge kept going into the red. This service was done at the end of the year - £60. However last week the leak was really bad so I asked for another visit - last Friday. I thought all was well and paid the £85 on-line that day. A bit steep at £85 for a 20 minute visit - but I thought my troubles were over, they were just beginning. Nearly two buckets of water leaked this weekend. I asked Stuart to refund my £85 but he refused. I told him I was going to write this very bad review but he didn't care - he wanted to keep my money - me, a pensioner. I've been in touch with British Gas, they've already visited, I told them about Adept's attitude and poor service. None of this would have happened if my £85 had been refunded.
Customer in Gloucestershire Posted on 03/02/2020 , work completed 31/01/2020
The trader replied (on 04/02/2020)
As we reply to all reviews good or bad we would like to respond first of all by saying we aim to give 100 % customer satisfaction unfortunately this is some times hard when customers don't fully understand the situation or problem with the boiler. A service was carried out and a fault fixed withing that service, another problem arose with the boiler some time later for which we carried out some work on the boiler but advised there may be another fault and part replacing to which we advised to keep an eye on the boiler. Sometime later after we had left with the boiler working okay the other part stopped working correctly as advised it might. Rather than contact us to repair this british gas were called to fit a new boiler. We advised that a refund would not be given as were carried out works to the boiler and advised you accordingly of potential further problems and also because we would not be threatened with a bad review to get your money back. The costs paid was £ 84 inc vat for a call out for the first hour or part of.
Thankful...
Customer Service
Quality
Value
Our central heating went on the blink six days before Xmas and our normal plumber was away for a week so I trawled the Internet and called seven local firms... had to leave a message with all of them! Adept responded to the call within hours and were round early next morning. They changed the the valve which was faulty and then I had them change the controller which was old and the pump which they pointed out was noisy and rusted. Problems all solved and they did it within two days - before any of the other firms had even responded to my messages! Chris, the guy who did the work was very professional very efficient, took his shoes off without being asked and cleaned up perfectly. I was thankful that we could use them and will use them again.
Customer in Gloucestershire Posted on 22/12/2019 , work completed 20/12/2019
The trader replied (on 04/02/2020)
Thank you for your time to leave a review.
Work needed on customer service
Customer Service
Quality
Value
Great quality work. But the company could do with learning about customer service - replying to emails and texts, picking up the phone, sending staff when booked in advance
Customer in Gloucestershire Posted on 05/12/2019 , work completed 03/12/2019
The trader replied (on 10/12/2019)
We are sorry to hear this, we are at a very busy time of year and very much in demand. We aim to respond to calls and emails asap. Unfortunately some emails and calls slip through. by your response i believe all works were completed and to a high standard.
Unreliable and didn't turn up
I called these guys 8 days ago and spoke to a chap who directed me to their website to arrange a boiler service. 7 days later and I hadn't heard a thing until I got an email yesterday afternoon confirming that an engineer would be with me at midday today. With less than 24 hours' notice I moved some work things around and left the office to let them in. No one turned up. Not a phone call, nor an email. The irony is that a year ago I received pretty average service from a competitor and found this company on the strength of their reviews. All I want is someone to turn up when they tell me they will and to actually want my business. It shouldn't be that hard, should it?
Customer in Gloucestershire Posted on 22/10/2019 (Reviewer did not use service)
The trader replied (on 06/11/2019)
Please accept our apologies for the missed service call, unfortunately we are still having some teething issues with our new office software which has caused us to lose some bookings but these were rescheduled or an engineer was sent as soon as the customer called on day of booking.
Combi boiler replacement
Customer Service
Quality
Value
Excellent work in the removal of old boiler and installation of new, Worcester Bosch, combi. Efficient and fast operation and on budget, but a little disappointed that return was necessary to fix a leaking pipe (which was not directly associated with the new installation). Would, however, definitely recommend this firm's overall care and attention.
Customer in Gloucestershire Posted on 11/10/2019 , work completed 16/09/2019