Endorsed by Which?

Solitaire Plumbing and Heating Limited

4.8

33 Reviews

Opening Hours
Today - 24 hours
  • Monday - 24 hours
  • Tuesday - 24 hours
  • Wednesday - 24 hours
  • Thursday - 24 hours
  • Friday - 24 hours
  • Saturday - 24 hours
  • Sunday - 24 hours

About

A family run business established in 2013, growing from the director of the company to a team of 10+ engineers and office staff here to support you 24-7.
We install, maintain, service and repair Gas, LPG, Oil and air/ground source heat pumps domestic or commercial; we do it all. Bathrooms, kitchens & small building works we can give you a quotation for the project you need completed.

What we do

  • Heating contractors

    • Central heating systems (installation and servicing)
    • Immersion Heaters
    • Oil fired heating equipment
  • Gas installers

    • Gas Fires
  • Plumbers

    • Emergency plumbing services
    • Unvented cylinder installation and maintenance
    • Water softener installation and maintenance
  • Boiler, central heating and gas engineers

    • Boiler installation
    • Boiler repair
    • Boiler servicing
    • Gas cooker installation
    • Gas cooker repair
    • Gas emergencies
    • Gas fire repair and servicing
    • Gas safety testing and inspection
    • Immersion Heaters
    • Power flushing
    • Radiators and central heating
    • Underfloor heating
  • Bathroom fitters

    • Accessible bathrooms and showers
    • Bathroom Installation
    • Bathroom design services
    • Bathroom refurbishment
    • Bathroom suppliers
    • Bathroom tiling
    • Electric Showers
    • Wet rooms

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

4.8
33 reviews
Customer Service
4.8
Quality
4.8
Value
4.7
Sort by
Amazing service!!!!
Customer Service
Quality
Value
Can’t thank these guys enough!!! Jack, Sam and Lewis!! After 3 visits from another Company, recommended by my insurance, I posted on Facebook plumber needed!! Solitaire came up! Within 15 minutes of my phone call for help, they were at my home! Can’t thank these guys enough!! Friendly, knowledgeable and made me feel that my issue was their priority!! Have told my insurance company that their recommended plumbers were so lacking in every aspect!!! Thanks to those on Facebook who recommended Solitaire and thanks again to the solitaire team who not only identified the cause of my leak, but fixed and gave me the confidence going forward that all would be good!! So grateful! Thank you x
Customer in Essex Posted on 31/05/2024 , work completed 30/05/2024
Would NOT recommend
Customer Service
Quality
Value
Very disappointed with their work, had a service on our oil boiler and was in my opinion not a thorough job. Also had a leak from the boiler which they ‘assured us was fixed’ but not fixed at all and is still very much leaking. Charge £350 for spare parts and the service, boiler wasn’t even turned back on after replacement parts fitted so not sure how we can be assured the leak was fixed. Also told it wasn’t their faulty if the leak they ‘fixed’ has now pushed through to a different place and would be classed as a new leak - which is rubbish, it’s still leaking from the same place & if we wanted them to come and look at this ‘new leak’ that would be an additional charge. Not using this company again.
Customer in Essex Posted on 13/04/2024 , work completed 20/03/2024
The trader replied (on 14/05/2024)
Hi. Thank you for taking the time to leave a review for us and I'm sorry to hear that you are not happy with our services. As explained in our email, you have not had the boiler serviced for several years previous to contacting ourselves and the boiler was in a state of disrepair and has extensive faults. We have tried to repair your boiler the most cost effective way for you by replacing the minimum amount of parts but unfortunately has another leak. We have offered to return free of charge to inspect the boiler and that offer still stands. We always try to repair rather than replace to save our customers money and we pride ourselves on our great customer services. Unfortunately, I don't know what else we could do to offer a better service other than work for free of charge for you or supply parts for your boiler that has not been looked after for several years before we attended, free of charge. Please accept our apologies for any inconvenience we may have caused, and as explained above, we are more than happy to re-attend, free of charge to inspect your boiler and as explained in our emails, I am happy to attend myself along with one of our managers to try and get this sorted for you. If we don't hear from you, we wish you the best of luck for the future and am sorry we didn't meet your expectations on this occasion.
Central Heating
Customer Service
Quality
Value
The piping from the boiler to the central heating had become partially blocked. This was replaced and at the same time they discovered that the vent system was improperly installed by a previous owner. They rectified the problem.
Customer in Essex Posted on 04/11/2023 , work completed 02/11/2023
The trader replied (on 07/11/2023)
Thank you so much for leaving such a lovely review. I will pass your comments on to our team. We really appreciate your continuous custom
Annual boiler service
Customer Service
Quality
Value
This the second time I have used Solitaire to do the annual boiler service and all company employees were helpful and professional, from taking my booking to doing the work. The boiler is working better than ever. It was also very helpful to have an email stating roughly when the technician would arrive.
Customer in Essex Posted on 21/10/2023 , work completed 19/10/2023
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards Paul and Caroline Corrigan
Heating
We called and within a few days the team were with us. The job was investigated and they went out of there way to find what the problem was. They will have to return as the. Issue require more work this has been arranged and they will be back this week to complete the job. Excellent service
Customer in Essex Posted on 03/10/2023 (Reviewer did not use service)
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards
New boiler
Customer Service
Quality
Value
Very reasonable quotation. Convenient timescale for work to be carried out. The work took three days for a single engineer. Each day an e-mail confirmed time of arrival. The engineer was excellent - efficient, tidy, patient with 'senior' questions. The work was carried out in a timely and professional manner. I was very impressed by the new copper pipework for the boiler.
Customer in Essex Posted on 03/08/2023 , work completed 02/08/2023
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards
Great prompt service
Customer Service
Quality
Value
Solitaire attended on Monday 23 Jan to service our boiler. Unfortunately this could not be completed as there was a small leak inside the boiler itself and it required a new gasket. As promised, this part was ordered & successfully fitted by Wednesday morning. Fabulous prompt service, knowledgeable engineers who are happy to answer any other concerns. Would definitely use again & in fact, quoting for other work here already 👌
Customer in Essex Posted on 27/01/2023 , work completed 26/01/2023
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards
Excellent service replacing boiler
Customer Service
Quality
Value
So helpful regarding boiler broken, ordered new boiler on a Friday and fitted following Tuesday Helpful curtious and cleared up after work done Highly recommend
Customer in Essex Posted on 24/01/2023 , work completed 17/01/2023
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards
Gas Boiler Replaced
Customer Service
Quality
Value
Good job. Some delays happened because materials from 3rd party did not arrive. Solitaire kept us fully informed and arranged alternative parts
Customer in Essex Posted on 11/11/2022 , work completed 10/11/2022
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. We will try harder to get 5 stars next time around. Kindest regards
Annual boiler service
Customer Service
Quality
Value
Excellent work. Thorough, quick and tidy, didn't make the job more complicated than necessary. Office telephoned to say that, owing to an emergency callout, the engineer might be delayed. In the event, only around 15 minutes after the scheduled appointment time. Price as quoted. Scott (who was extremely courteous and helpful) gave me useful information about the boiler setting which no other engineer has mentioned in my many, many years of having boilers serviced!
Customer in Essex Posted on 07/11/2022 , work completed 31/10/2022
The trader replied (on 26/10/2023)
Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review and we really appreciate your custom. I'll pass on your kind comments to our engineers. Kindest regards