Endorsed by Which?

E.ON Energy Installation Services Ltd (Solar)

2.1

25 Reviews

Opening Hours
Today -
  • Monday 09:00–17:00
  • Tuesday 09:00–17:00
  • Wednesday 09:00–17:00
  • Thursday 09:00–17:00
  • Friday 09:00–17:00
  • Saturday - Closed
  • Sunday - Closed

About

E.ON is leading the energy transition; providing smart, sustainable and personalised
solutions for customers at home, in business and across entire towns and cities. As part of
the E.ON Group, we’re one of the foremost energy companies in the world. We make sure
everything we do is focused on our customers, helping them with the major changes that are
happening today and creating a new energy world that is decentralised, green, and
interconnected.

E.ON Energy offers a wide range of efficient and smart technologies, including air source
heat pumps, solar panels and a-rated energy efficient boilers to help you
reduce your impact on the planet.

Go solar, generate clean electricity and save money on your bill. Start your solar panel
journey today:

What we do

  • Renewable energy

    • Solar Panel Maintenance
  • Removals

Customer reviews

Why you can trust these reviews

All reviews are verified as being genuine and a true customer of this trader.

How can we be so sure?

100% of the reviews we publish have been through our stringent moderation process.

2.1
25 reviews
Customer Service
1.9
Quality
2.0
Value
2.2
Sort by
E.ON Solar panel installation recommended
Customer Service
Quality
Value
Satisfactory installation of Solar Panels by Eon
Which? Trusted Traders Consumer Posted on 28/03/2024 , work completed 01/03/2023
E.ON Solar Panel Installation
Customer Service
Quality
Value
Solar panels (13), Inverter(1) and Battery(1) installation. Trader experience was exemplary.
Which? Trusted Traders Consumer Posted on 28/03/2024 , work completed 18/03/2024
Endorsement Reference
Customer Service
Quality
Value
Excellent and painless experience, I wish I’d had done it sooner. Great professional team from start to finish.
Which? Trusted Traders Consumer Posted on 04/03/2024 , work completed 08/02/2024
Avoid
Customer Service
Quality
Value
I am a qualified electrician and chose EON for their interest free term on my £15,000 investment. Quote allows for "GivEnergy Hybrid Gen3 inv. with 9.5kWh battery - they have fitted a Gen 1 unit, confirmed by GivEnergy. Delay to install due to a ‘bespoke’ scaffold quote required - this was a flower bed. Work took longer than expected due to incorrect scaffold erection - this resulted in delays to install the panels in total work was completed over 8 working day’s not the one that is within the quote. When engineers left after the first visit the earth cable had not been installed and connected between the inverter and battery pack. Earthing is to provide protection. When engineers left after the first visit the main earth had been cut to facilitate earthing of the gen meter consumer unit. Strands of the earth had been cut back to allow it to be terminated. On the second visit the engineer replaced it with a standard earth block at my request. It is not acceptable to cut strands of a cable back to fit the terminal block. Handover documentation - is poor to say the least. I'm running out of space - an unskilled person would not be aware of the danger and incompetence of EON and their installers. A personal and a professional opinion would be to steer clear.
Customer in Cambridgeshire Posted on 16/01/2024 , work completed 18/12/2023
Avoid EON Solar
Customer Service
Quality
Value
I agree with all the other reviews saying avoid this company and wish I’d seen this site before I ordered. I ordered the panels in May 2022. I paid in full in June 2022. After the survey in July it was radio silence despite constant chasing. In November they told me they had to change the design , which I accepted. Then they told me I needed an isolator fitted. They missed two appointments before eventually fitting it in january 2023. Their project management is so bad that they dont schedule things in advance so it was only after the isolator that they would schedule the installation. I was given a date of end April 2023. 4 days before it was due they cancelled because they’d forgotten to arrange scaffolding! After another cancellation they eventually fitted end of August - 15 months after I ordered! However, I’m still waiting for them to remove their scaffolding, despite chasing, and still waiting for confirmation of what rate they will pay me for export to the grid. Apparently there are more forms to be done , no idea why they aren’t done in advance , but completely typical of the incompetence and inefficiency of Eon Solar. Avoid at all costs. I’ve also been promised compensation on several occasions but still waiting …..
Customer in Surrey Posted on 05/09/2023 , work completed 25/08/2023
Avoid - shambles
Contacted June 22 Completed agreement and signed contract July 22 Survey completed Sept 22, then nothing for few weeks, even after calling/emailing multiple times. Received email in Dec 22, informing of delays and offering £50 in voucher. Chased for voucher and install date in Feb 23 - no response Received email in Mar 23 informing in changes to battery, and to sign updated contract Received call today to say survey team have said they cannot install. Only took almost a year for them to tell me they will not install - make your own mind up about why!!! Also, never did see those vouchers that were promised. I would Avoid this company at all costs.
Customer in Greater London Posted on 09/05/2023 (Reviewer did not use service)
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 24/05/2023)
Dear Customer - I’m really sorry you have experience this with us, I can see that you were offered vouchers which you still haven’t received again this is not the service we like to deliver. I would like to investigate this further for you and make sure I put things right for you, but to do this I will need your account details. Please can you contact us at solarsupport@eonenergy.com. Again I'm really sorry you have had this experience and thank you for taking the time to leave a review. kind regards Lucy
11 months and still waiting
I ordered my Solar last May and paid in full in June. I was told it would be a 20 week wait. Nobody keeps me updated. Customer Services don’t answer. But what worries me is that they are still selling this and still saying the lead time is 6 to 8 months. Surely this is mis-selling?
Customer in Kent Posted on 02/05/2023 (Reviewer did not use service)
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 25/05/2023)
​Dear Customer, Thank you for taking the time to leave a review. I'm sorry to hear that you haven't heard from us since your payment in June. Please can you contact us at solarsupport@eonenergy.com. Again I'm really sorry this hasn't been a good experience for you
Absolutely incompetent company, beware if you are tempted to use.
Customer Service
Quality
Value
In April 2022 I placed an order and paid a deposit, with E.On Solar to install a system consisting of 12 panels and battery. I thought that I should go with a reliable national company, how wrong I was. Initially everything seemed to progress but after a couple of months, I received no further updates and EVERY email I sent has resulted in no response. The only way to contact this company was via a telephone call, for which I had to wait on hold for well over an hour each time before someone could be bothered to answer. The usual phone response is that there are supply chain problems, which is nonsense as I've seen many other companies install systems locally. Indeed, another company installed a system on a very near neighbours property only a few days ago. The only way I've got a response was to issue a "Letter Before Court Action" via recorded post, to both the Director and the complaints team in order to try and get my deposit money back. They actually telephoned me in response to this a couple of weeks ago and promised to refund my deposit plus £75 compensation. So far I haven't received anything, so I guess I'll have to send yet another letter. Beware using this incompetent company. If I could give minus stars I would, as they are totally useless.
Customer in West Sussex Posted on 24/04/2023 , work completed 14/04/2023
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 25/05/2023)
​Dear Customer, Thank you for taking the time to leave this review. I’m really sorry you have experienced this and that you have had to escalate this to a Letter Before Court Action before we got back to you, this isn’t the service we like to provide our customers. You also mention you were offered the refund of your deposit plus £75 I would like to investigate this further. Please can you contact us at solarsupport@eonenergy.com. Again thank you for leaving this review and I’m sorry this has been not sorted sooner Kind Regards Lucy
Appalling after care, issue and complaint resolution
Customer Service
Quality
Value
Solar solution installed in December 2022. Discovered during install that the optimal solution for my property hadn't been designed (I had challenged it in the months leading to installation), still saying it is correct when it clearly isn't, but they have not even validated the design parameters used which are wrong. Install was originally abandoned with 8 hours' notice in November, the scaffold was removed and re-erected. Aftercare is nonexistent with hours on the phone. No ability to speak to the same person twice, or ability to transfer. Communication within EON seems to be only via email with no follow up and lots of excuses. 6 months since installation and none of the issues have been resolved or look likely to be resolved. Still not on promised SEG damage to property not resolved, no response received on design issues, and little or no feedback from EON. I have spent hours and hours on the phone trying to get through, discussing all the issues over and over, and listening to excuse after excuse with no action. Appalling service, looking at legal options now as their Ombudsman they identify is literally a not for profit charity with no teeth. Not a happy customer
Customer in Cumbria Posted on 18/04/2023 , work completed 22/12/2022
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 25/05/2023)
​Thank you for taking the time to leave this review, we very much appreciate all feedback. First of all I would like to apologise for all the issues you have experienced on your solar journey with us and we would like to investigate this further for you as this is not the service we like to provide. Please can you contact us at solarsupport@eonenergy.com. Once we do have your details a designated team member will be assigned to help resolve the issues and keep you updated along the way. Kind Regards Lucy
I plead with you – Do not use E.ON
Customer Service
Quality
Value
Eon is the worst company I have ever had the misfortune to come across, for ‘Which’ to classify them as a ‘Trusted Trader’ is beyond belief. Being a subscriber to ‘Which’ myself, *I made representation for Eon to be removed immediately as a Trusted Trader.* ‘Which’ appear to be reluctant to act, even though their name is being discredited by a cascade of negative Eon reviews. Where to start, I concur whole heartedly with previous customer dissatisfaction with Eon. Once order secured – you never hear from them – no rapport in wishing customer care with progress. Eon Never respond to Emails, if you try telephoning, make sure you have a flask of coffee at hand, you’ll be left hanging on the phone for hours. Seven months later Email out of the blue-date for installation, hurray – unfortunately all workforce elements arrived on the same morning. Obviously, solar installers couldn’t install until scaffolding had been erected – took four days to install panels. I’m trying to get paperwork/Damage finalised, I need to end this nightmare but Eon just ignore my pleas. It would be nice to know how much the solar panels are generating, four weeks on I’m still waiting. Even a formal complaint hasn’t spurred Eon into action on damage or Paperwork. If Eon are this bad now, I dread what the future has in store if things go wrong! I can’t underestimate how bad Eon are – stay away, don’t be fooled by the ‘Which Trusted Trader’ tag. There is something rotten in the state of ‘Trusted Trader'
Customer in Staffordshire Posted on 17/04/2023 , work completed 23/03/2023
A Which? Trusted Traders staff member replied on behalf of the trader (on 25/05/2023)
Dear Customer, Thank you for taking the time to leave a review for us. Firstly, I would like to apologise for the solar journey you have experienced, this is not the customer service we like to provide. We would really like to look into this further for you. Please can you contact us at solarsupport@eonenergy.com. Kind Regards Lucy