We use cookies to allow us and selected partners to improve your experience and our advertising. By continuing to browse you consent to our use of cookies. You can understand more and change your cookies preferences here.

Coronavirus Read our latest advice

Endorsed by

Which

?

Trusted Traders

IN'n'OUT Autocentres Bristol

Profile thumb new logo small

4.3

28 Reviews

Opening Hours
Today - 08:30–17:30
  • Monday 08:30–17:30
  • Tuesday 08:30–17:30
  • Wednesday 08:30–17:30
  • Thursday 08:30–17:30
  • Friday 08:30–17:30
  • Saturday 08:00–17:00
  • Sunday - Closed

Organisations and Awards

Aug 2019

About

At IN’n’OUT we do things differently, which sets us apart from the competition:
CLARITY - Our prices are fixed, so what you see is what you pay. The driving seat is always yours
CONVENIENCE - Services are all while-u-wait and most carried out in less than an hour, so you will never be without your vehicle for long
CUSTOMER SERVICE - With the friendliest staff, we won’t baffle you with jargon but we will only ever use quality parts and products
CLEAN & COMFORTABLE - Enjoy Free Coffee, Free Wi-Fi and the latest magazines or simply watch us look after your car through the viewing window
COMMITMENT - 100% customer satisfaction is our priority, we'll make sure of it

OPENING TIMES
Monday - Friday: 8.30am - 5.30pm
Saturday: 8.00am - 5.00pm
Complimentary Wi-Fi & Coffee

IN'n'OUT is a refreshingly different approach to car MOT & Servicing. With centres across the UK, you can experience car servicing the way it should be...just book your slot today!

What we do

  • Car repairs, servicing and MOTs

    • MOT testing stations
    • Wheel alignment
    • Specialist MOTs
    • Brake and clutch replacement
    • Car body repairs
  • Garage related services

  • Motor vehicle mechanics

    • Car and commercial vehicle repairs
  • More Services

    • full service
    • air con service
    • brake protection service

Customer reviews

4.3
28 reviews
Customer Service
4.3
Quality
4.3
Value
4.3
Sort by
Mot test/ retest... Patchway, Bristol
Customer Service
Quality
Value
Been using for the last couple of years, the good reviews made me switch.This time I'm feeling sceptical, not the reason why my Ford Smax failed, but due to the fact that after I left the branch on my way home the clutch pedal didn't want to come all the way to the top and was making a grinding noise when the pedal is pressed half way. Also noticed a rattling noise that I didn't have before and upon further inspection, found that to be one of the advisories, exhaust heat shield on fuel tank deteriorated. My point is, advisories and identifying major defects is the purpose for an mot, although leaving something hanging deliberately when it wasnt to start with its just wrong. Rung in for the retest,1hr later arrived as told. Handed the key and the refusal certificate to one of the technicians and mentioned that all the ticked advisories/refusals had been done. Not long after the same technician came to get the car bringing a disposable seat cover, however no gloves. Drove my car in and proceeded with inspecting the repairs (no gloves used at any point). After a while I went in asking if all was ok and was invited to go out and was told by the technician yes and he would bring it to me outside. He drove my car out,handed me the keys and both certificates (refusal and pass). I noticed a repair I had carried out but still was still on the advisories. I questioned why that advisory was still there, he said I had not told him (not true) followed by "you got your pass anyway" I said nothing and left.
Customer in Bristol City Posted on 28/05/2020 , work completed 21/05/2020
The trader replied (on 05/06/2020)
Good afternoon, Many thanks for leaving a review on this forum we very much appreciate customer feedback. My sincere apologies that you have left us unhappy, we pride ourselves on our customer service and have a dedicated customer care team who are on hand to help with any issues. I would very much appreciate you making contact - 0333 247 9999 or info@inocentres.co.uk I look forward to hearing from you Kind regards Louise
M.O.T
Customer Service
Quality
Value
Poor service & poor customer service at the garage, very expensive, and have done something to my rear lights on re-test as not functioning correctly but are passing the blame.
Customer in City of Bristol Posted on 21/01/2020 , work completed 10/01/2020
The trader replied (on 05/06/2020)
Good afternoon, Thank you for leaving a review and my apologies that you left us unhappy. I hope that you made contact with our customer care team and that they helped you with any issue. Kind regards Louise
Unable to carry out repairs
Customer Service
Quality
Value
Booked and paid online for interim service and MOT, prior to my visit. MOT failure on oil leak, exhaust blowing, somewhere in the middle! and suspension bushes. Then told, we can't repair it. For a company that advertises that they repair small commercial vehicles, I was shocked. If I knew beforehand that this was the case, I would have gone to a proper garage. Having failed the MOT we agreed that the interim service would not be carried out. Then went to collect keys . Was then asked for £39 for the MOT. I explained that I had already paid to be told pay another £39 and claim all my previous payments from head office, as we can't give refunds. Still waiting for refund. Not resolved.
Customer in North Somerset Posted on 03/01/2020 , work completed 02/01/2020
The trader replied (on 05/06/2020)
Good afternoon, Thank you for leaving a review and my apologies that you left us not happy with the service that you received. I am sure that you are aware that we have a dedicated customer care team who are always happy to help. Kind regards Louise
The staff were very friendly and quick to respond to my request.
Customer Service
Quality
Value
I have a Nissan Juke which had a sudden failure in my air-con. The past couple of weeks with the temperature being so high, if I turned on the air-con. it was like sitting in a fan-oven. I contacted my local Nissan dealer, and I found them very unhelpful, so having had many services done in the past by IN'n'OUT I decided to ask if they could help, they said, "leave it with us and we will call you back in about an hour." When I asked the price, they said due to the model being fairly new, it could be about £110. When I came back to pick the car up, the manager said: "I have two bits of good news for you, first, the car is freezing cold inside, and the second bit of good news, the bill is only £59". Before I used your garage for services and MOT, most garages I had been to would not have been so honest, and it has been for that reason, I keep coming back. Thank you and your staff for being so helpful and friendly.
Pete, South Gloucestershire Posted on 10/08/2019 , work completed 09/08/2019
Great work and service
Customer Service
Quality
Value
Great service and friendly helpful staff. Good work reasonably priced by good tradesmen, were able to fit me in at short notice and have helped me out in the past when I needed some work done in a hurry and I have already booked in my next job to be done.
Customer in City of Bristol Posted on 10/08/2019 , work completed 09/08/2019
Outstanding customer service.
Customer Service
Quality
Value
Centre manager was extremely helpful and friendly. Highly recommend this garage, very good customer service.
Customer in South Gloucestershire Posted on 30/05/2019 , work completed 29/05/2019
The trader replied (on 06/06/2019)
Hi, thank you for taking your time to share your experience with us. We are delighted to hear you had positive visit after your recent booking at IN'n'OUT Autocentres! Thanks, Ian.
MOT Test
Customer Service
Quality
Value
Had my car MOT test done, it only failed on one minor thing which they managed to do there and then so left with a new MOT without the need to take my car back in, very pleased.
Customer in South Gloucestershire Posted on 29/04/2019 , work completed 27/04/2019
The trader replied (on 06/06/2019)
Hi, thank you for taking your time to share your experience with us. We are delighted to hear you had positive visit after your recent booking at IN'n'OUT Autocentres! Thanks, Ian.
Great work and fast
Customer Service
Quality
Value
We have used In'n'Out many times and have always found them to be speedy in getting things fixed and sorted, even if they do not have the part in stock they generally can get it delivered within the hour and on your car shortly after that, and with the convenient location near the Mall/Cribbs Causeway, there is plenty to keep you occupied while waiting. They are very trustworthy, only doing what needs to be done and letting you know there is more life in a part (like a tyre/brake etc) instead of getting you to spend more like some garages. The staff are always friendly and helpful, highly recommend!
Customer in South Gloucestershire Posted on 01/04/2019 , work completed 23/03/2019
The trader replied (on 10/04/2019)
Hi, thank you for taking the time to leave a review for us at IN’n’OUT Autocentres. We're happy we could meet your expectations! Thanks, Matt.
Service
Customer Service
Quality
Value
Fantastic customer service and quick service. Everything done while you wait in a very comfortable waiting room with refreshment and free WiFi.
Customer in City of Bristol Posted on 08/03/2019 , work completed 02/03/2019
The trader replied (on 10/04/2019)
Hi, thank you for your positive review. Our autocentres strive to deliver an excellent customer experience. We look forward to welcoming you when you need us next! Regards, Louise.
Service
Customer Service
Quality
Value
Had full service done and as I arrived early they started straight away so was home really early. Full report of everything that was checked and advised of things to keep an eye on. Friendly staff and nice waiting room with free coffee. Ideal as saves me arranging to be dropped off and picked up as only had to wait an hour
Customer in South Gloucestershire Posted on 05/03/2019 , work completed 04/03/2019
The trader replied (on 07/03/2019)
Hello, thank you for this positive review, we really appreciate your great feedback. We're happy to have delivered a quality level of service and customer satisfaction. Thanks, David.